SollicitatieLAB
Maakt van een sollicitatie een succes

Het cv van Ruud


Dit vinden recruiters

  • Mooie persoonlijke introductie.
  • Je gebruikt een pakkende titel: Een bevlogen verbinder!
  • Origineel begin van je intro: De positie van een drummer in een band zegt veel over persoonlijkheid. 
  • Je cv is overzichtelijk, leuke afwisseling van kleur (zwart/ blauw) en je gebruikt een chronologische opbouw, dit leest makkelijk.
  • Heldere kop van een paar woorden, waaruit blijkt wie je bent. 
  • Er zijn vragen over voor tijdens een persoonlijk gesprek.

Tips van recruiters

  • Let op spellingsfouten!: VeRRassend ipv Verassend en Linke Inn . Dit komt slordig over, zonde! Want je ziet dat er veel tijd is besteed aan dit cv. Tip: Laat altijd iemand anders je cv controleren en gebruik ook de spellingschecker van Word.
  • Ruud en Co: Beschrijf hier kort de opdracht die je hebt uitgevoerd en behaalde resultaat bij de belangrijkste klanten. Dit zal veel meer zeggen over jouw kennis en kunde dan de huidige omschrijving.
  • Als je lezers verwijst naar LinkedIN zorg dan ook dat je de hyperlink toevoegt zodat lezers direct kunnen doorklikken ipv zelf zoeken.
  • Niet alle puntjes op de i. Al zou ik patent aanvragen op Linke Inn, een geweldige naam voor een kroeg.
  • Laatste 2 functies brengen verwarring na het beschreven profiel. In het profiel staat duidelijk de koppeling tussen persoon en functieprofiel, alleen sluiten de laatste 2 functies daar het minst op aan. Het is mij niet volledig duidelijk waarom hij terug in zijn oude functie profiel wil.
  • Het is wel een heel summier verhaal voor iemand met naar het lijkt toch vele jaren werkervaring. Zeker in zo’ n divers geheel van veel verschillende functies is het goed de rode draad te beschrijven die mis ik. 
  • Laat de lezer nooit verder lezen op een Linkedin profiel. Zorg dat je cv compleet is. Wel is het goed om de link naar Linkedin toe te voegen. 
  • Er staan taalfouten in het cv. ‘verassend’ en ‘Linke Inn’; Dat kan gebeuren, mar veel recruiters zijn daar gevoelig voor. Laat daarom je cv altijd door iemand anders lezen. Hetzelfde geldt voor verschillende lettertypes, koppen en kleuren. Net als in de reclame wereld. Less is more.