SollicitatieLAB
Maakt van een sollicitatie een succes

Het cv van Paul

 

 

Het cv van Paul is een zogenaamd tijdschriften cv. Je kan het hele tijdschrift hier zien. Hieronder laten we een aantal screenshots zien van een aantal pagina's.

 









Reacties van stemmer op de website over het tijdschriften-cv van Paul

  • Veel werk van gemaakt en het geeft een goed beeld van Paul Coert. 
  • Paul de best is. Gewoon een topper! Deze cv is duidelijk iets anders, iets dat niet veel voor komt in deze vorm, je kan zien dat het een vakman is die weet wat hij doet. Daarbij is naar mijn mening alles duidelijk en helder verwoord. 
  • Duidelijk, overzichtelijk en iets totaal nieuws, perfecte uitgewerkt zoals een grafisch vormgever zou doen. Waanzinnig magazine, ziet er super professioneel uit. Deze man verdiend het en het is een super goede cv.
  • Het cv van Paul Coert is mijn favoriet, omdat hij een spontaan flexibel persoon is. Hij is overal voor in en zet altijd zijn beste beentje voor. Een sympathiek en ontzettend aardig persoon. Een uniek cv dat meteen de veelzijdigheid en creativiteit van de persoon laat zien. Top gedaan. Zeer onderscheidend. Paul is op zijn gebied een goed vakman. Paul is een pracht kerel en zijn magazine is geweldig helaas dat niemand hem een kans geeft want hij kan het echt. Heeft voor mij een mooie folder gemaakt.
  • Met deze glossy cv bewijst Paul zijn vakmanschap als grafisch vormgever. Alle grafisch programma's van Adobe worden gebruikt en illustreren zo de ervaring en kennis van Paul. Je ziet dat Paul Coert, zich altijd overal 100% voor in zet en dat is ook terug te zien in zijn cv. Het mooiste visite kaartje van een DTPer!
  • Pakkend verhaal, mooi geïllustreerd, schitterend vormgegeven, ik zou zo een abonnement nemen.

 

Dit vinden recruiters van het cv van Paul

 

  • Uitgebreide blik in de persoon Paul en zijn leven.  Knap stukje werk. Voor mij wel te uitgebreid, een folder van enkele bladzijden was ook genoeg geweest. Ik ben uw man…..is nogal een uitspraak. Hoewel ik niet van de persoonlijke reisverhalen in een cv ben, vind ik de vormgeving van de verhalen sterker dan de cv aan het begin; die is nogal druk. De rest van de glossy oogt veel rustiger en daar zit ook meer samenhang in. Jammer van de taaldingetjes in het cv. Dit cv is echt voor dit ene vakgebied bedoelt. Wat als daar geen werk meer in te vinden is, heeft Paul dan nog een plan B? Ik mis een beetje de competenties die hij, los van dit specifieke vakgebied, zou kunnen inzetten.
  • Nog nooit zoiets gezien, maar wat een originele manier om een eerste indruk te maken. Eigenlijk heb je geen motivatiebrief meer nodig. Tip: 32 pagina’s vind ik veel te veel om een beeld te kunnen krijgen. Bepaalde zaken in het magazine zijn leuker om te bespreken tijdens een gesprek. Daarnaast zou een kritische blik op type- en taalfouten ook een goede zijn. Mijn tip, maak het korter en vraag een spelling-fetisjist om een keer door het magazine heen te gaan. Je ziet het vaak goede vormgevers hebben minder gevoel voor taal. Laat je daar dus helpen.
  • Ik vind zijn cv heel erg lang, ik zou als recruiter niet al te veel tijd willen besteden aan een te lang cv, dan ben ik al snel uitgekeken. Ik wil gewoon de belangrijkste dingen zien zoals werkervaringen, cursussen en opleidingen. Het ziet er allemaal wel heel erg mooi uit, je kan zien dat het ook zijn hobby is. Het is ook goed dat hij zijn referenties er ook meteen in heeft benoemd, plus de contactgegevens van deze personen. Zijn portfolio is wel een beetje slordig ingericht, maar toch wel goed dat hij laat zien wat hij heeft gemaakt, want dat is wel weer top. Dus zowel een minpuntje als een pluspuntje. 
  • Goed om te benoemen dat er mogelijkheden zijn via uwv. Dat maakt het makkelijk om iemand een werkervaringsplaats aan te bieden, en dat vergroot Paul zijn kans om daarna een baan te vinden.
  • Als recruiter begin ik nooit aan tijdschriften-cv’s . Veel te uitgebreid, alleen pagina’s 2,3 en de laatste zijn voor mij relevant, heb de rest ook niet meer gelezen. Ik snap dat je wilt laten zien wat je kunt, maar stuur dan wat echt gepubliceerd materiaal mee. Als je een paar pagina’s als pdf maakt heb je wat mij betreft een leuk, creatief cv wat past bij de baan die je zoekt, en een score van 90/100. Echter in deze vorm is hij voor mij te uitgebreid met teveel niet-relevante informatie.

  • Eerste indruk is geweldig. Heel bijzonder past goed bij beroep. Creativiteit en vakmanschap straalt er van af. Paul laat meteen zien wat hij kan. Alles wat ik weten wil is op pagina 2 en 3 zichtbaar.  Als je doorleest krijg je een heel ruim beeld over wie hij is en wat hij belangrijk en leuk vindt. Toch een paar opmerkingen: Opleidingen vallen niet direct op. Dit  mag duidelijker. Doorklikken naar FB geeft oude niet relevante informatie   (tot april 2017) (Inmiddels wel nieuwe info van december maar maanden niets)  Tip. Ik zou de  Facebook link verwijderen.
  • Gewoon erg origineel, maar ik heb het niet gelezen maar doorgebladerd. Leuk, maar ik kies liever zelf mijn tijdschriften om te lezen.
  • Origineel en mooi in elkaar gezet. Echter, veel te lang, een drukke recruiter heeft geen tijd om 32 pagina’s door te lezen. Zijn cv lijkt op een portfolio. Snap ik vanuit Design en zijn creativiteit, maar is niet goed werkbaar. Mijn tip naak een kort cv en voeg daar je portfolio bij.